Проектът „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград по коридори IV и IX” обхваща реконструкция и частично удвояване на приблизително 150 км железен път, изграждане на контактна мрежа, тягови подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление, малки и големи съоръжения, които да позволяват бъдещо удвояване на цялата линия. Проектът „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград по коридори IV и IX, Участък Първомай – Свиленград” е насочен към подобряване на железопътната инфраструктура с оглед повишаване на скоростта за движение на пътнически влакове до 160/200 км/ч, а на товарните - до 120 км/ч, инсталиране на оборудване за сигнализация и изграждане на цялата линия от Пловдив до Свиленград, включително до границите на Р. България с Турция и Гърция с високи експлоатационни показатели и покриване на европейските изисквания за безопасност на движението, енергийна ефективност и опазване на околната среда.
Фаза 1: „Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград – Харманли (от км 231+560 в междугарието Ябълково – Димитровград до км 266+000 в междугарието Симеоновград – Харманли), включително гарите Димитровград и Симеоновград и всички гари и спирки между тях, с приблизителна дължина на железния път 36 км”;
Фаза 2: „Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Харманли – Свиленград (от км 266+000 в междугарието Симеоновград – Харманли до км 297+750 в междугарието Свиленград – граница с Република Турция), включително гарите Харманли и Свиленград и всички гари и спирки между тях, с приблизителна дължина на железния път 34 км и рехабилитация и електрификация на железопътната линия Свиленград – граница с Република Гърция с приблизителна дължина 4 км”;
Фаза 3: „Изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуващата тягова подстанция в Димитровград”
Основни дейности за Фаза 1 и Фаза 2:
• Работно проектиране и изграждане на съоръженията и долното строене на трасето за еднопътна линия за целия участък;
• Работно проектиране и изграждане на дренажни системи;
• Работно проектиране и изграждане на железопътни съоръжения – мостове, водостоци, подпорни стени и т. н.
• Работно проектиране и изграждане на съоръжения за пресичане на железопътната инфраструктура – пътни и пешеходни надлези и подлези, селскостопански прокари и т.н.
• Строителни параметри, позволяващи скорост 160 км/ч на конвенционален подвижен състав и скорост 200 км/ч за влакове с накланящи се кошове: минимален радиус на хоризонталните криви 1500 м (в зоната на граничния преход – 800 м), максимален надлъжен наклон 10‰, осово натоварване 22.5 т/ос, габарит GC, минимален радиус на вертикалните криви 15000 м;
• Работно проектиране и изграждане на гари и спирки, включително ремонт/изграждане на приемни здания и други сгради в районите им;
• Работно проектиране и изграждане на електрификацията на новоизградената инфраструктура и свързване на системите на контактната мрежа и захранването на границите на отсечката със системите на съседните прилежащи отсечки, включително необходимите за целта съоръжения;
• Работно проектиране и премахване/реконструкция на пресичания с всякакви други инфраструктури и съоръжения на комуналното стопанство, които се засягат по какъвто и да е начин от строителството;
• Работно проектиране и изграждане на нови разделни постове и нова обходна линия между тях;
• Пълна рекултивация на старата железопътна линия след демонтажа;
• Полагане на ново горно строене на железния път и стрелките с релси тип 60 Е1 и стоманобетонни траверси с безподложно еластично скрепление и нов баласт, направа на безнаставов релсов път, шенаж и репераж;
• Работно проектиране и изграждане на електронни вагонни везни в гарите Харманли и Свиленград;
• Работно проектиране и изграждане в урбанизираните територии на шумозаглушителни огради;
• Изпълнение на мерки по опазване на околната среда и по Програма „Натура 2000″.
• Тестване и въвеждане в експлоатация на изградената инфраструктура.
Основни дейности за Фаза 3:
• Работно проектиране и изграждане на 2 нови тягови подстанции;
• Работно проектиране и изграждане на високоволтови далекопроводи, свързващи новите подстанции със системите на НЕК;
• Работно проектиране и изграждане на пътни/железопътни връзки към новите подстанции;
• Работно проектиране и изграждане на дежурен пункт (подрайон) в района на тяговата подстанция в Свиленград;
• Работно проектиране и изграждане на разширение на съществуващата тягова подстанция в Димитровград;
• Работно проектиране и изграждане на свързването на тяговите подстанции със системите на контактната мрежа и секционните постове;
• Работно проектиране и премахване/реконструкция на пресичания с всякакви други инфраструктури и съоръжения на комуналното стопанство, които се засягат по какъвто и да е начин от строителството.