Проектът е на принцип „проектиране – строителство“ и се ръководи от Жълтата книга на FIDIC (издание от 1999 г.). Работите включват модернизация / рехабилитация на строителните и железопътните работи и работи по електрификация на железния път между гара Димитровград и гара Харманли с приблизителна дължина от 36 линейни километра и обща дължина от 53 километра (от км 231+560 в междугарието Ябълково – Димитровград до км 266+000 в междугарието Симеоновград - Харманли), включително гара Димитровград, гара Симеоновград и всички други гари и спирки между тях, електрификация на линията, работи по осигурителна техника и реконструкция на приемни здания на гари и спирки. Проектната скорост според проектирането е 160 км./час за конвенционални влакове и 200 км./час за влакове с накланящи се кошове (22.5 т./ос).
1. Земни работи, включително дренажни съоръжения, подпорни стени и комунални пресичания:
Част железен път: Общо изкопни работи: 2.150.000 м3
Общо насипни работи: 1.230.000 м3
Част пътни надлези / подлези: Общо изкопни работи: 30.000 м3
Общо насипни работи: 90.000 м3
Отводнителна система: Обща дължина: 76.700 м
Подпорни стени: 11 подпорни стени с различни размери и обща дължина от 1 458,86 м
Подземни комунални мрежи: Изграждане на подземни мрежи чрез използване както на методът микротунелиране (хоризонтален сондаж), така и конвенционални методи като траншейни изкопи във и извън населените места.
Видовете мрежи включват:
• 3,8 км електрическа мрежа 0,4kV и 20 kV
• 500 м телекомуникационни мрежи
• 700 м водоснабдителни мрежи
• 220 м индустриални водоизточници с диаметър Ø 1000mm
• 300 м канализация и мрежи за отпадни води
• 280 м газопреносни мрежи
2. Мостове:
№ Вид Конструкция Дължина
1 Пътен Стоманобетонен 46,00
2 Пътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 61,00
3 Железопътен Стоманобетонен 14,30
4 Железопътен Стоманобетонен кутиевиден тип мост 8,48
5 Железопътен Стоманобетонен кутиевиден тип мост 62 м
6 Железопътен Стоманобетонен кутиевиден тип мост 14,54
7 Пътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 97,10
8 Железопътен Стоманобетонен кутиевиден тип мост 7,00
9 Железопътен Стоманобетонен кутиевиден тип мост 7,36
10 Железопътен Стоманобетонен кутиевиден тип мост 7,00
11 Пътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 115,43
12 Железопътен Стоманобетонен кутиевиден тип мост 15,84
13 Железопътен Стоманобетонен кутиевиден тип мост 17,41
14 Железопътен Reinforced Concrete 63,06
15 Железопътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 63,92
16 Железопътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 53,80
17 Железопътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 92,40
18 Железопътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 96,40
19 Железопътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 193,60
20 Железопътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 37,50
21 Железопътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 53,80
22 Железопътен Стоманобетонен с предварително отлети греди 62,77
23 Пешеходен Стоманобетон & стомана 72,00
24 Пешеходен Стоманобетон & стомана 50,87
25 Пешеходен Стоманобетон & стомана 16,08
26 Пешеходен Стоманобетон & стомана 12,96
27 Пешеходен Стоманобетон & стомана 47,35
За основите на горепосочените мостове са изградени 4.096,76 м бетонни пилоти с диаметър Ø 1,200 мм, 2.268,00 м с диаметър Ø 800 мм, и 409,50м с диаметър 620 мм.
3. Водостоци и дюкери: 9 кутиевидни водостока с различни размери, 48 тръбни водостока с различни размери с предварително отлети елементи; 11 прохода за костенурки и 3 дюкера изградени с предварително отлети елементи.
4. Подлези и Прокари: 2 пешеходни подлеза с цялостно електромеханично оборудване включително предоставящи достъп за лица с увреждания; 1 пътен подлез; 2 селскостопански подлеза; 4 прокара.
5. Работи по гари, включително:
Сгради
8 сгради на 6 гари / спирки с обща площ 2 183,23 м2 (включително електрически и механични инсталации, системи за отопление, вентилация и климатизация и инфраструктура за сигнални и телекомуникационни системи) и около 1.775 м шумозащитни огради по железния път.
Ид. № СГРАДИ (ГАРИ / СПИРКИ) ОБЩА ПЛОЩ (м2)
1 ГАРА ДИМИТРОВГРАД 1.447,93
2 СПИРКА ЧЕРНОГОРОВО 36,75
3 ГАРА НОВА НАДЕЖДА 295,00
4 СПИРКА КОНСТАНТИНОВО 36,75
5 ГАРА СИМЕОНОВГРАД 330,75
6 СПИРКА ПРЕСЛАВЕЦ 36,75
Перони на гари
11 перона с обща площ 15 193 м2, включително всички необходими електромеханични, сигнални и телекомуникационни инфраструктурни инсталации.
ИД № ГАРА/СПИРКА ОБЩО (м2)
1 ГАРА ДИМИТРОВГРАД 8.684,00
2 СПИРКА ЧЕРНОГОРОВО 438,00
3 ГАРА НОВА НАДЕЖДА 2.064,00
4 СПИРКА КОНСТАНТИНОВО 373,00
5 ГАРА СИМЕОНОВГРАД 3.256,00
6 СПИРКА ПРЕСЛАВЕЦ 378,00
Противопожарни хидранти
3.4 км противопожарни хидранти за 3 железопътни гари: Димитровград, Нова Надежда и Симеоновград
6. Железопътни работи ( включително осигурителна техника и телекомуникации), в размер на 53.339.178 BGN: Предметът на работата включва ново железопътно трасе и изграждане на:
• 44.66 км нова електрифицирана високоскоростна линия 160-200 км/ч с нови материали. 25 нови стрелки от тип 60E1 R300 1:9, 4 нови стрелки от тип 60E1 R1200 1:18.5 и 18 нови стрелки 49E1 R300 1:9 са монтирани в районите на гарите.
Описание на материалите:
• Железопътни релси тип 60 E1 или 49E1 (нови);
• Траверси тип B70N (нови);
• Системи на еластично скрепление тип W14 (нови).
• 8.34 км нов електрифициран железен път в района на гарите (коловози) с ремонтирани материали втора употреба за железопътна линия тип S49
16 ремонтирани стрелки тип S49 R300 1:9 и 7 ремонтирани стрелки тип S491 R190 1:9 са поставени в района на гарите (коловози).
Работи по сигнална и телекомуникационна апаратура в 3 железопътни гари (Димитровград, Нова Надежда и Симеоновград) и 3 спирки (Черногорово, Константиново и Преславец)
Включително:
• Монтаж на входните и предупредителните сигнали на гарите;
• Проектиране и монтаж на контролните табла в контролните кабини;
• Монтаж на кабели в станциите за свързване между контролните табла и предупредителните и входни сигнали;
• Монтаж на кабели за свързване между бариерите на прелезите и контролните табла;
• Монтаж на телекомуникации „железопътни телефони” в контролните кабини и връзка чрез „магистрален кабел” до другите гари;
• Основно и резервно електрозахранване (акумулатори) за сигнализация и контролните кабини за ОТ;
• Електрозахранване за светлинната сигнализация на стрелките;
• Изместване и полагане на жп магистрален кабел;
• Релокация на аварийни телефонни колонки и връзки на магистралния кабел с железопътната телекомуникационна мрежа;
• 18 км тръбоканална мрежа в гарите и междугарията.
• 35 км оптичен кабел с 24 влакна.
7. Електрификация на линията:
Специално за работите по електрификация, ТЕРНА проектира, инсталира, изгради, проведе всички тестове и въведе в експлоатация, посочения по-горе, единичен и самостоятелен Проект на дистанционно управлявана система за електрификация за променлив ток (AC), задвижвана от 2 тягови подстанции, които осигуряват монофазно напрежение от 25kV (AC) / 50Hz, чрез въздушната контактна мрежа за максимална скорост на влака 200 км / ч.
По- конкретно:
Електрификация на железопътна линия за максимална скорост от 200 км/ч, съвместима с Трансевропейската високоскоростна железопътна система захранвана от тягово еднофазово напрежение 25 kV, 50 Hz с обратна токова верига по ходовите релси и паралелно свързани обратни проводници.
Включително:
• Проектиране;
• Демонтаж на съществуващата контактна мрежа;
• Доставяне и монтаж на въздушна контактна мрежа, състояща се от:
o 54,3 км основна линия с 70мм2 бронзови носещи въжета (Bz II – DIN 48201) за основните линии и 6,7 км с 50мм2 бронзови носещи въжета (Bz II – DIN 48201) за второстепенните линии;
o 54,3 км с 120 мм2 контактен проводник от мед и сребро (CuAg0.1 AC-120- EN 50149) за основните линии, и 6,7 км с 80 мм² меден контактен проводник (Cu-FRHC AC-80 – EN 50149) за второстепенните линии;
o 44 км с ACSR 185/30 (DIN 48204) обратен проводник;
o 10км с ACSR 240/40 (DIN 48204) захранващ фидер
• Доставяне и монтаж на 25 дистанционно контролирани (от система SCADA) превключватели (разединители и мощностни разединители);
• Доставяне и монтаж на дистанционно контролирани от система SCADA позиции за разединители.
• Проектиране и изпълнение на местни табла за управление за секционното оборудване на 3 гари, 1 основен секционен пост, интеграция в системата на СКАДА и интеграция на фидерните превключватели в крайни устройства на Тяговите подстанции.
8. Въздушно захранване и въздушни преносни линии 20 и 110 kV
Включително:
• Изместване на 1,4 км линии за средно напрежение 20 kV и 1 км линии за високо напрежение 110 kV поради пресичане с железопътната линия.
9. Пътни работи: над 3 км, включително поставяне на пътни предпазни огради и знаци.
ИД
№ МЕСТОПОЛОЖЕНИЕ ПОЗИЦИЯ Пътни работи (м)
1 Димитровград Пътен надлез на км 231+888 853
2 Черногорово Пътен подлез и паркинг км 237+109 127
3 Пътен надлез км 238+604 602
4 Нова Надежда Пътен надлез км 244+080 668
5 Симеоновград Прелез Нова Загора и паркинг на гарата 61
6 Пътен подлез на км 255+730 314
7 Селскостопански подлез на км 256+586 190
8 Селскостопански подлез на км 258+200 342
9 Помощни пътища 350
Общо пътни работи: 3.507