Метрополитен транспортна инфраструктура

Метростанция Искърско шосе - МС 21 от обособена позиция 2, първи метродиаметър, Етап III, Лот 1

Инвеститор:

Столична Община-Метрополитен ЕАД

Строителен надзор:

ДЗЗД "Ен Ар - Рубикон" включващо: "Ен Ар Консулт" ЕООД и "Рубикон Инженеринг" ЕАД

Проектант:

Арх. Константин Косев

Адрес:

София

Изпълнител:

Обединение Метро Дружба, водещ партньор: "Трейс Груп Холд" АД

Принтирай

  • Ексклузивен партньор
  • Със съдействието на

Информация

Линия 1, Метростанция 21 - Искърско шосе

Метростанцията започва от кръстовището на бул. "Искърско шосе" и бул. "Кръстю Пастухов" и завършва до жп. Линията София-Пловдив. Общата дължина на метростанцията е 144 м., а тунелният участък е с дължина 1825 м. и е изграден по Милански и открит способ. Тя прави връзка с новата жп. спирка, изградена северно от бул. "Искърско шосе".
Заедно с метростанцията са изпълнени и подлези, осигуряващи безопасното пресичане на кръстовището и подход към южния вестибюл. В северна посока тя е свързана с пешеходен подлез с дължина 90 м, който минава под ж.п. линиите и свързва станцията с промишлена зона "Гара Искър".
Подлезът и изходът към новата спирка на жп. линията са оборудвани с асансьор и ескалатори за качване и слизане. Подземната застроена площ на метростанцията е 2710.30 кв. м, а разгъната - 5763.99 кв. м.
В архитектурното решение на вестибюлите е търсено максимално обединяване на пространствата и създаване на естетическа подземна градска среда с изчистена функция с добра комуникация. Входовете и изходите са диференцирани и също са съобразени с основните ходови линии на пътниците.
Във вестибюлите са разположени билетни каси, информационни табла, карти и автомати за самотаксуване. Към всеки вестибюл са проектирани двураменна стълба и асансьор, осъществяващи възможност за бърз достъп до двата странични перона, както и безпрепятствена евакуация. Станцията е с два странични перона.
Архитектурната концепция е облицовки и тавани с виолетов и бежов цвят, а пода от усилен гранитогрес.
Line 1, Station 21 - Iskarsko Shose

Бюджет на проекта: 76 369 644q 90 лв.
Финансиращи органи: Кохезионен фонд на ЕС и Национален бюджет чрез ОП "Транспорт 2007-2013"
Старт на проекта: 05.10.2012
Край на проекта: 31.03.2015

Обособена позиция 2, Лот 1 - Тунелният участък между МС «Дружба» и МС «Искърско шосе» включително е с трасе под бул. "Кръстьо Пастухов" в жк "Дружба 1. Той е с дължина 1.8 км и 1 подземна станция. Строителството на междустанционния участък е извършно по открит способ. По-голямата част от метростанцията, разположена под кръстовището на бул. "Кръстьо Пастухов" и бул. "Искърско шосе", е построена по така наречения  "Милански метод", а останалата част по открит способ в котлован, укрепен с шлицови стени. Южните входове на станцията излизат в жк  "Дружба 1", а северните в индустриалната зона и на перона на новата жп спирка, която също е реализирана по този проект и вече е действаща. Тя дава възможност на пътуващите с влак да имат директна връзка с метрото, посока центъра и Летище „София”.