Метрополитен транспортна инфраструктура

Метростанция Александър Малинов - МС 14 от обособена позиция 1, първи метродиаметър, Етап III, Лот 2

Инвеститор:

Столична Община-Метрополитен ЕАД

Строителен надзор:

Консорциум МИК - Метроконсулт БГ ЕООД, Инфрапроект Консулт ЕООД

Проектант:

Арх. Ирена Дерлипанска

Адрес:

София

Изпълнител:

Обединение „Метро Билд Младост”, водещ партньор:"Джи Пи Груп" ООД

Принтирай

  • Ексклузивен партньор
  • Със съдействието на

Информация

Линия 1, Метростанция 14 - Александър Малинов

Метростанция „Александър Малинов” е разположена между ж.к. Младост II и ж.к. Младост III, под пътното платно на бул. „Ал. Малинов” в участъка между ул. „Св. Киприян" и ул. „Филип Аврамов”. Тя е с два вестибюла с общо 6 входа, разположени на тротоарите на бул. „Ал. Малинов” в близост до кръстовищата му с двете улици. Това позволява ефективно транспортно обслужване на интензивно застроените с жилищни сгради прилежащи територии, на търговските и офисните сгради в района, а така също и на интензивния довеждащ транспорт от по-далечните части на ж.к. Младост II и III по напречно преминаващите на трасето бул.”Андрей Ляпчев” и ул. „Филип Аврамов”. Освен това, предвид голямата широчина на бул. „Ал. Малинов”, подлезните части към двата весибюла на станцията ще се използват и за градски подлези за безопасно пресичане на булеварда.
Станцията е плитко заложена с плосък покрив и странични перони. Моделирането на конструкцията е извършено по метода на крайните елементи в програма „Tower – ЗD Model Builder 6.0", като е симулирано сеизмичното и статично взаимодействието с почвата. Изградена е по „Топ даун” метод, прилагащ се, когато се налага по-бързо възстановяване на повърхността над съоръженията на метрото. Общата дължина на станцията е 171.00 м.
Концепцията за интериорното оформление е подчинена на идеята за пресъздаване на стилизирана природна картина. Вместо обичайните дизайнерски похвати на естетизиране на затворено подземно пространство, тук се използва живописно-графична аналогия и знакови кодове на горски пейзаж. Търсено е благотворното психологическо въздействие на природната образност върху многобройните посетители на метрополитена. Затова и естетическите критерии за художествено решение са напълно абстрактни, без реалистична имитация, която би подсилила ефекта на изкуственост и съмнителна художественост. Знаковата символика на стилизацията придава усещане за чиста балансираност на цвят и форма.

Обособена позиция 1, Лот 2
Бюджет на проекта: 53 899 104,98 лв.
Финансиращи органи: ОП "Транспорт"; Европейски фонд за регионално развитие и Столична Община
Старт на проекта: 20.04.2013
Край на проекта: 23.04.2015
Участъкът е подземен с дължина 1550 м и включва две подземни метростанции – МС14 и МС15. Основните работи включват: Проектиране и строителство на тунели по „Милански способ", „Открит способ в укрепен котлован" и открит способ в неукрепен котлован; Проектиране и строителство на две подземни метростанции - МС 14 и МС15, включително конструктивни, архитектурни и довършителни работи, асансьори и ескалатори, вентилация, ел. инсталации, системи за автоматика и телекомуникации, водоснабдяване и канализация; Проектиране и изпълнение на следните видове електро-механични работи за целия участък: Релсов път Електрически системи и инсталации Системи за автоматика и местно управление Система за диспечерско управление и контрол Системи за телекомуникации Система за автоматично таксуване на пътниците Тунелна вентилация и допълнителни съоръжения Водоснабдяване и канализация Преустройство на мрежите на инженерната инфраструктурае, засегнати от строителството. Реконструкция и разширение на бул. Александър Малинов в участъка.